Unfolding teaching practices in higher education courses: Cases from school leadership programs
A B S T R A C T
This article provides insight into teaching practices in higher education. The empirical data are from master’s programs in educational school leadership at universities in Norway and the United States (California). We employed a case study approach to investigate how teaching practices unfolded at the two sites. The data comprised textual materials and video data from two cases. Using Actor–Network Theory, we identified the key entities (social and material) that constitute the teaching practices. While the entities were fairly similar in the cases, the resulting relationships between them, while appearing distinctive, differed. Insights into how teaching practices unfold can offer valuable knowledge when evaluating existing programs and designing new programs in higher education.
บทคัดย่อ
บทความนี้ให้ข้อมูลเชิงลึกเกี่ยวกับแนวทางการสอนในระดับอุดมศึกษา ข้อมูลเชิงประจักษ์มาจากหลักสูตรปริญญาโทด้านความเป็นผู้นำในโรงเรียนการศึกษาของมหาวิทยาลัยในนอร์เวย์และสหรัฐอเมริกา (แคลิฟอร์เนีย) เราใช้แนวทางกรณีศึกษาเพื่อตรวจสอบวิธีการสอนของทั้งสองไซต์ ข้อมูลประกอบด้วยเนื้อหาที่เป็นข้อความและข้อมูลวิดีโอจากสองกรณี โดยใช้ทฤษฎีนักแสดง–เครือข่าย เราระบุหน่วยงานหลัก (สังคมและสื่อ) ที่ประกอบขึ้นเป็นแนวทางการสอน แม้ว่าเอนทิตีจะค่อนข้างคล้ายคลึงกันในกรณีต่างๆ แต่ความสัมพันธ์ที่เกิดขึ้นระหว่างพวกเขาในขณะที่ดูโดดเด่นแตกต่างกัน ข้อมูลเชิงลึกเกี่ยวกับวิธีที่แนวทางการสอนเผยออกมาสามารถให้ความรู้อันมีค่าเมื่อประเมินโปรแกรมที่มีอยู่และออกแบบโปรแกรมใหม่ในระดับอุดมศึกษา
ที่มาลิ้งค์
ลิ้งค์เอกสาร
https://drive.google.com/file/d/1CkDnbEQAFaziPYsCPvAeEyQkCJ3Uc_wP/view?usp=sharing
References
Ruth Jensen, Eli Ottesen,Unfolding teaching practices in higher education courses: Cases from school leadership programs,International Journal of Educational Research,Volume 112,2022.
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น